Fase final – Aprenentatge del contingut de FOL

Després d’haver finalitzat la revista i les pràctiques al centre educatiu, miro enrere i penso en el llarg camí que he recorregut. Al principi, com vaig comentar, no tenia molt clar que m’oferiria aquesta assignatura, sobretot tenint en compte el que m’havia dit la meva gent propera vers aquesta.

Després de tots aquests mesos, puc assegurar que he adquirit un gran coneixement sobre l’assignatura de FOL, i considero que, com a transversal que és, és importantíssima per a l’alumnat que està a punt d’accedir al mercat laboral.En aquest sentit, destaco la importància de conèixer els drets i deures laborals que tindran (i tenim) els i les alumnes, siguin treballadors/es o empresaris/es.

A més, la meva figura com a orientador professional em fa sentir orgullós de mi mateix, ja que he notat que els i les alumnes confien en mi i en allò que els dic, per tant, és un orgull, però que recau en una gran responsabilitat.

Com també he comentat en alguna entrada del portafolis, la meva professió depèn directament d’habilitats socials i comunicatives, en conseqüència, els continguts de FOL m’han ajudat també a mi personalment per potenciar estratègies i formes de treball, i solucionar conflictes.

Un altre contingut important que considero he après a ensenyar és la prevenció de riscos laborals, ja que proporciona als estudiants els coneixements necessaris per identificar i gestionar riscos laborals en diferents sectors com els que he donat jo a les pràctiques, TEBE, TAPSD, TEI i TIS.I si parlem de la gestió financera i administrativa? Doncs també, un altre aspecte que m’ha servit per refrescar i per ensenyar als grups amb els quals he estat. En aquest, però, que difícils se’ls fa!

Entrada similar