Desenvolupament de la revista – Competència comunicativa

Després d’haver superat els primers mesos del màster i de l’assignatura Ensenyar i Aprendre FOL, el nostre grup és una pinya. Com comentava al final de l’entrada Disseny de la revista en la competència comunicativa, vaig proposar-me tres objectius a assolir en aquesta segona fase. El primer, relacionat amb optimitzar la comunicació interna del grup mitjançant reunions i conversacions virtuals i digitals regulars, ha estat assolit donat cada setmana hem mantingut el contacte per avançar amb el desenvolupament de la revista. És cert que només hem utilitzat el WhatsApp, però aquesta eina TIC ens està facilitant molt el contacte directe. En el grup de WhatsApp plantegem dubtes i els ressolem, així com prenem estratègies comunes com per exemple demanar feedback a la professora per notes que potser no enteníem o no estàvem d’acord. És en aquest sentit on queda palès la importància d’una correcta competència comunicativa, ja que amb un simple email a la professora responsable, clar i concís, ens ha ajudat a encaminar l’activitat de manera favorable.

El segon objectiu que em vaig proposar va ser el de desenvolupar habilitats de retroalimentació constructiva de manera efectiva, i és que en els treballs cooperatius, i més encara en els treballs cooperatius a distància, són de vital importància, havent-se de sostenir sota els valors de la confiança i el respecte. Com es pot observar en aquesta captura de pantalla, es fa una valoració constructiva del procés de desenvolupament de la revista, la qual ja pràcticament tenim enllestida. Com queda reflectit en el to de la conversació, tot i ser en text, la relació que hem adoptat després de poc més de cinc mesos, es basa en un estil tipus partner, on tots tres en som confidents.

Per acabar, el darrer objectiu que em vaig proposar en la primera fas va ser enfortir la capacitat d’escolta activa i empàtica dins del grup, mostrant interès i comprensió cap als diferents punts de vista i situacions personals dels meus companys.

En l’actual món en què vivim, ens trobem tots i totes amb infinitats de realitats diàries que posen de manifest el ritme vertiginós de la nostra societat. La creació d’aquesta revista durant tot un any acadèmic va acompanyada de molts moments i moltes variables, que tenen presència en tot allò que fem, sigui de manera positiva o negativa. En aquest sentit, durant aquests mesos he treballat a potenciar la meva escolta activa, no només amb els meus companys Jaume i David, sinó en el meu dia a dia en general.

Adjunto un vídeo que em va servir per a potenciar la meva escolta activa:

Entrada similar